Omstilling og vitaliseringsledelse

Arbeidsprosess

Anoco Management satset fra starten bevisst på vitalisering og omstilling av bedrifter i alternative roller som pådriver, “management for hire” og aktivt styrearbeid. Evnen til å utvikle strategiske mål og gjennomføre disse i samarbeid med kundene har vært og er et viktig prinsipp for Anoco Management.

Vi har lagt vekt på å unngå bruk av standardiserte konsulentverktøy og har i stedet produsert skreddersydde løsninger med den enkelte oppdragsgivers situasjon, behov, resultater og mål i fokus. Dyktige konsulenter med solid praktisk erfaring og gode analytiske evner sikrer resultatforbedringer hos våre kunder.

Våre tjenester og produkter skal bidra til fornyelse ved å:

  • Stille diagnoser
  • Klargjøre veivalg
  • Påvise utviklingsmuligheter
  • Gjennomføre strategiske endringer og omstillinger
  • Bygge ledelsessystemer og kulturer som gjør virksomheten bedre i stand til å takle kontinuerlige forandringer
  • Skape resultatforbedringer

Forandrings- og omstillingsprosesser

  • Evaluering, utarbeidelse og gjennomføring av strategiske omstillingsprosesser
  • Omstrukturering, kjøp/salg, fusjon og fisjon av bedrifter, outsourcing og/eller nyetablering
  • Forandringsprossesser; grensesnittsavklaring, effektivisering og resultatforbedringer
  • Strategisk markedsplanlegging

Anoco Managements prosess

  1. Utarbeidelse av mål og strategi
  2. Planlegging
  3. Utvikling og forandring
  4. Implementering og justering

Anoco Managements særpreg

  • Erfaring som ledere og rådgivere
  • Identifiserer seg med problemstillingen
  • Legger vekt på praktiske løsninger og gjennomføringsevne
  • Arbeider gjennom virksomhetens medarbeidere